Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Elron võitis kohtus

    Elroni juht Andrus Ossip on rahul, et Elron saab hankega edasi minna.Foto: Meeli Küttim

    Kohus lükkas tagasi kütusemüüja kaebuse, kes tahtis et Elron muudaks kütusehanke tingimusi neile sobivaks.

    Tallinna halduskohus jättis rahuldamata kütusemüüja Slavil Oil kaebuse, kes vaidlustas Elroni kütusehanke tingimused. Ettevõtte arvates piiras Elroni soov osta ainult normidele vastavat diislikütust konkurentsi, Jetoili kinnitusel tahtis Slavil Oil müüa Elronile koos nendega rasket kütteõli.
    Kohus leidis, et Elronil oli õigus seada kütusele tehniline piirang, kuna diislikütuse pakkujaid on piisavalt, et tagada konkurents. Lisaks on üldjuhul hankija otsustada, millist kaupa ta soetada tahab ja tal on õigus kasutada kütust, mida usaldab. Samuti on Elroni diiselrongid ostetud hankega, mille lepinguga läheb vastuollu vale kütuse kasutamine. Vale kütus peatab ka liisingus olevate rongide viieaastase garantii.
    „Ainuke mõte on, et õiglus võidutseb ikka lõpuks,“ ütles Elroni juht Andrus Ossip kohtuotsusele reageerides. Ossipi sõnul ei tohiks uue pakkuja leidmisega enam kaua aega minna, sest eelneval kahel korral on olnud kütusemüüjad valmis Elronile diislikütust pakkuma. „Meil muidugi olemasoleva tarnijaga ka lepingu pikendus. Otsest ohtu, et tarned võiksid katkeda ja rongid ei sõida, kindlasti ei ole,“ kinnitas Ossip.

    Elroni praegune hankeleping kütusepakkujaga Tartu Terminal lõpeb 1. juulil, uue pakkuja leidmiseni on leping pikendatud.

    Enne Tartu Terminali ostis Elron kütust Jetoililt.

    Vaidlustajaid oli algul kaks
    Elroni kütusehanke vaidlustasid riigihangete vaidlustuskomisjonis esialgu kaks raske kütteõli pakkujat. Slavil Oili vaidlustus jäeti komisjonis rahuldamata ja Novutechi vaidlustus jäeti läbi vaatamata, sest ettevõttel puudub majandustegevuse registri registreering vedelkütuste müügi alal. Nii ei oleks saanud Novutech iseseisvalt hankel osaleda ja jõuda hankelepingu sõlmimiseni.
    Mõlemad ettevõtted tahtsid hankel ühineda Jetoiliga, mille juht Virgo Arge kinnitas Äripäevale, et nemad loobusid ühishankest, sest Slavil Oil ja Novutech tahtsid pakkuda kütust, mis Elronile ei sobi. Slavil Oil kaebas vaidlustuskomisjoni otsuse edasi halduskohtusse, mis peatas seniks Elroni hanke. Tänast otsust saab edasi kaevata 1. juulini.
  • Hetkel kuum
Mihkel Nestor: kui hull on lugu investeeringutega? Üldse mitte nii hull
Levinud narratiivi kohaselt on kiire palgakasv, vohav bürokraatia ja maksutõusud muutnud Eesti ettevõtluskeskkonnana ebasoodsaks ning suunanud uued investeeringud siit minema. Numbritele otsa vaadates on nende väidetega väga raske nõustuda, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Levinud narratiivi kohaselt on kiire palgakasv, vohav bürokraatia ja maksutõusud muutnud Eesti ettevõtluskeskkonnana ebasoodsaks ning suunanud uued investeeringud siit minema. Numbritele otsa vaadates on nende väidetega väga raske nõustuda, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Hõbe lõi kirkalt särama ja kipub kullast kasumlikumaks
Kulla väikevend ja vaese mehe kuld hõbe on tänavu kollasest metallist kiiremini kallinenud. Analüütikud toovad välja, et järjepidev puudujääk turul võib hõbeda järgnevatel aastatel kullast isegi eredamalt särama panna.
Kulla väikevend ja vaese mehe kuld hõbe on tänavu kollasest metallist kiiremini kallinenud. Analüütikud toovad välja, et järjepidev puudujääk turul võib hõbeda järgnevatel aastatel kullast isegi eredamalt särama panna.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Kuidas ehitada kriisikindlat ettevõtet: Infortari põhimõtted “Kui Infortari läksin, küsiti, kas lähen pensionile”
Tallinki ja Eesti Gaasi omanik ning lisaks kinnisvaras tegutsev börsiettevõte Infortar on end teadlikult ehitanud firmaks, mis kriiside ajal mitte ei kannata, vaid leiab uusi võimalusi ja kasvab.
Tallinki ja Eesti Gaasi omanik ning lisaks kinnisvaras tegutsev börsiettevõte Infortar on end teadlikult ehitanud firmaks, mis kriiside ajal mitte ei kannata, vaid leiab uusi võimalusi ja kasvab.
Eksperdid leidsid Eesti konkurentsivõime hoidmisel viis murekohta
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Setod protestivad: Koidula piiripunktis ootab sadu veokeid, riik tahab selle aga ööseks sulgeda
Riigi plaan sulgeda Koidula piiripunkt öiseks ajaks on Setomaa vallajuhid tigedaks ajanud, kirjutab Logistikauudised.
Riigi plaan sulgeda Koidula piiripunkt öiseks ajaks on Setomaa vallajuhid tigedaks ajanud, kirjutab Logistikauudised.
Otseülekanne Pärnust: parim juht küsitleb mantlipärijaid
Täna selgub Pärnu juhtimiskonverentsil Eesti parim juht, Äripäeva PRO paketi omanikud saavad välja kuulutamisele eelnevast tippjuhtide aruteluringist osa otselülituse kaudu.
Täna selgub Pärnu juhtimiskonverentsil Eesti parim juht, Äripäeva PRO paketi omanikud saavad välja kuulutamisele eelnevast tippjuhtide aruteluringist osa otselülituse kaudu.